Virrig!

Tja!

Jag ska börja med att jag är jättevirrig idag, hela huvudet snurrar och jag börjar bli riktigt förkyld. Men men....

Idag så började jag dagen med att snacka lite med "la familla" efter det  så drog jag och Izzy till Wawa och käkade frulle. Därefter åkte vi (efter några timmar) till Yardley och Starbucks, där vi träffade Emma, Lisa, Janara och Katarina. Vi satt och snackade och spelade kort. Sen åkte Izzy och jag vidare till Oxford Valley Mall där vi först stannade till på Macy's och lämnade tillbaka ett par skor som hennes hostmum hade köpt. Sen vidare till tacobell där vi köpte softshell taco. Efter det så åkte vi till (det är så pass långt emellan så att man måste ta bilen, dessutom finns det inga gå möjligheter) Old Navy. Det var rea så jag köpte ett par skor och en tröja :) Izzy: 3 tröjor och ett par skor. Det var ap billigt, mitt gick på 5.65 dollar och Izzys på 130 sv kr! A lot of bucks for our money! Heeheh .

Efter att vi var klara där så gick (!) (det är nära) vi till Barnes and Nobels (bokaffär) där jag köpte en bok och Fall out boy's nya CD, jättebra är den! Sen drog vi hem.

En sak som är jättebra med att Alison och ungarna är borta är att jag får använda Alisons bil under tiden, för hon har AuPair bilen som är mkt större än hennes. Hennes bil är en sportbil och hur kul som hels att köra!!!!! Jag ÄLSKAR den!!!!! Det är en Infinity, och den är beige. Det som är väldigt annourlunda med den är att man inte använder nån nyckel, det man har som "nyckel" använder man till att låsabilen med. Så att glömma den i bilen vore, för att uttrycka det enkelt, en mindra katastrof... Det finns en sak inne i bilen som sitter där nyckelhålet på vanliga bilar sitter, som man vrider om för att starta bilen. Aja, en sån bil skulle du köpa morfar!!! Du skulle nog älska den!


Jag fick en fråga om hur jag blev AuPAir; Jag ansökte bara. Det lättaste är att göra det på internet, den förmedlingen jag åker med heter Aupair in America, här är länk: http://www.scandinavianinst.com/se/html/aupam_inledning.asp. Men det finns massa företag som skickar ut folk som aupairer. För att bli aupair så är körkort och att vara mellan 18 och 26 (tror jag) ett stort krav i de flesta fall. Och om man vill åka till USA så rekomenderar jag starkt att man åker igenom en förening och inte på egen hand, för de är väldigt stränga på det om man är här illegalt. Så välj en förening. De största är Educare, AuPair in America och STS.


Hoppas att det var till ngn hjälp!


Aja tack för mig för denna gången!


Tata!


Kommentarer
Postat av: Izzy

Varsta fyndet jue!! Hade pa mig de nya svarta skorna igar, I love them:D!!!

2009-01-18 @ 16:35:04
Postat av: Anonym

Shopping and eating! Du har blivit amerikaniserad

snabbt. Synd att det är så jobbigt att vara aupair!

Själv har jag fått nåt fel för i flera dagar har jag

lagat en massa mat. Sånt som kroppkakor, kålpudding

rotmos och fläsklägg, lasagne o.s.v. Få se när allt blir uppätet. Behöver du aldrig laga mat?

Vore kul att höra nåt om kulturen. kram mormor

2009-01-18 @ 19:14:21
Postat av: Sarah

Haha, på tal om underliga bilar. Vi hade en lånebil på jobbet (en bil var på verkstad) och då stoppade man bara in en typ fyrkantig plastgrej i ett hål i bilen, sen tryckte man på en startknapp för att starta bilen. Haha. :) Sen fanns det även en stoppknapp när bilen skulle stängas av. Kändes ju som ett flygplan eller något. ;p

2009-01-19 @ 09:15:20
Postat av: Morfar

Hej hjärtat.

Kul att läsa din blogg och alla kommentarer.

Här i Skåne är det kallt, fuktigt och lite trist.

Jag undrar ibland om din lön räcker till för all shopping men du är ju ekonomisk så det fungerar väl.

På tal om shopping:

I skolan mobbade de lilla Kalle för att han hade så stort huvud. Kom hem och var mycket ledsen men hans mamma sa. Kalle, du skall inte bry dig du har absolut inte något stort huvud.

Gå och handla lite till mamma så skall du se att det blir bättre. Ja, det kan jag väl sa Kalle.

Vad skall jag köpa?

Ett kg bananer. 3 kg potatis, en stor limpa och

2kg vetemjöl.

Jag har ingen väska så vad skall jag ta varorna i ?

Ta dem i mössan!

Well.

2009-01-20 @ 11:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0