Döööööööd

Jaha, då var helvetes dagen över! Idag har jag jobbat 13 jävla cp timmar! Och hade detta varigt ett normalt jobb så hade jag ju fått övertid, meeen eftersom att detta inte är ett normalt jobb så får jag ju inte övertid. DVS mer pengar. OCH det går inte att bara säga: hey I cant work more then 10 hours per day! Så totally fucked up!

Aja, eftersom att jag har jobbat som ett jävla as hela veckan så har det inte hunnit hända ngt mer än att jag joggade idag och att Emma och jag ska till silver bay på fredag för en weekend course.

Jaja, nu e jag  så trött så jag snart kreverar.
Så GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Izzy

Kreverar!!! Hahahaha!! Tycker synd om dig alltsa,for javligt att du maste jobba sa dar mkt!! Hoppas du far en skon helg i Silverbay!!

2009-06-18 @ 05:45:50
Postat av: Kusinen

Sluta pip ;)

En vanlig dag på Kåken är i regel mellan 7:00--20:00 och jag överlevde i nästan 10 år där. När det känns som värst så får du komma ihåg hur mycket "free time" du faktiskt har.

Btw, hur kommer du/ni fira midsommar?

Ta det lugnt!!

2009-06-18 @ 07:52:00
Postat av: Annika

Hej Johanna !

Tycker nog att du är lite känslig nu 13 timmar kan man göra 3 - 4 dagar i rad på kåken och då lovar jag att man är slut och att det känns som om man kommer att dö av trötthet, huvudet är helt blankt. Därefter kan man om man har tur vara ledig 2 dagar men det kan lika gärna bara vara 1 dag eller också ett 8-17 pass innan ledighet. Det är bara att inse fakta detta är vuxen live!och så här kommer det att vara tills man går i pension.Ja jag vet att du nu tänker jä..la moral tant!men men det är bara att gilla läget. Kram min vän från en gammal faster. PS Glad midsommar på dig vännen.

2009-06-18 @ 10:38:34
Postat av: linnéa

tänker inte köra ett moraltral jag med, fast jag inte tycker 13 timmar låter så mycket när du vet hur många timmar jag jobbar ibland ;) Men jag fattar att det är annorlunda när du bor i familjen/ jobbet och inte får OB för det jobbet du gör... tycker vi ska prata nån dag på skype =) Glad midsommar om vi inte hörs ner innan dess

2009-06-18 @ 13:02:31
Postat av: johanna, jaaa jag kommenterar sj

Jaaaaaa, jag fattar val att det e manga som jobbar sa mkt och mer. men grejen e att jag aldrig far mer betalt och att alla (jag vet att man inte aka jamfora, men anda) andra aupairer fa mer betalt nar de jobbar overtid. Vilkat vi enligt reglerna e absolut forbjudna att gora!



Men men, nu har jag rattfardigat klart min klagan!



Nej jag ska inte fira midsommar. tyvarr

2009-06-18 @ 14:32:44
Postat av: Mari

Stackare. Välkommen till livet utanför hemmets skyddade vrå. Det är orättvist och ibland får man joba mer än vad man tänkt. Glad midsommar. Vi var hemma och fikade uppe hos Gunnel och Göran. Jag rider nu två hästar ibland för Josefin jobbar på pappas jobb och är sååååå trött när hon komer hem.

Många kramar Mamma

2009-06-20 @ 08:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0