New York igen!!! :D

I veckan har det nog inte hämt ngt speciellt tror jag. Ungarna band fast mig i en stol med ett hopprep och tejp för munnen...det är nog det som är avikande från alla normaliteter. Jaha, här e tacken för mitt hårda jobb:( hahha  Suck

På lördagen åkte Izzy och jag till Franklin Mills mall och shoppade, vi passade även på att prova klänningarna igen. Jag köpte en pyamas (surprise, surprise), socker och shower gel. Som vanligt när jag ska parkera smart där så ställde jag mig i andra änden av mallet, och det är väääldigt långt att gå igenom kan jag medela. *suck* det händer alltid mig...Izzy skrattade gott åt mig..........
Roooosa!


På vägen till the mall så provade jag cruise controlen! I love it!!!!!!!!!! Värra lätt behövde bara styra, lite tråkigt men as coolt! Och på vägen tillbaka så körde jag med den hela vägen, nästan. 
Väl hemma så stack jag ut och joggade. Efter det så käkade jag middag hos Izzy, jättegott. Sen åkte vi till hennes unges skolpjäs, alice i underlandet, kul att se en amerikansk school play. 

På söndagen (igår) så tog vi 10.30 tåget in till NYC. Vi började med att åka tunnelbanan till Chinatown, där vi gick omkring ett tag innan vi käkade lunch på ngt shanghai place. Utanför på gatan så var det ngn sorts festivalgrej, jag har bilder. Men de var en cool sak, jag kommer att åka tillbaka dit!

Sen tog vi tunnelbanan till south ferry, som vi åkte över till Staten Iland med och tog bilder på frihetsgudinnan när vi passerade. Det är värra najs för det kostade inget att åka färjan över!

Därefter åkte vi till times square och fikade, jag passade även på att köpa en lila mössa och tröja med I lover NYC på. Man måste ju bara ha en! Hehe.

Sen ville vi (läs; jag) tydligen spendera MER pengar, så självfallet gick vi till macy's. Där det var rea, och då kunde ju jag inte låta bli att köpa en tröja OCH ett par jeans. Men det var värsta klippet för ovanpå rean så fick jag av ngn underlig (ngn upp there must love me) 20 % på hela köpet, så jag var ganska (mkt) nöjd ÄVEN fast jag nu inte har några pengar kvar...
Men men man kan leva på luft i en vecka, no problems!

Idag (måndag) så har jag en ganska slapp dag, annars är veckan piss, ungarna är lediga på fredag :'( Så efter att jag hade lämnat Sam (Logan och Zach hade årliga checkup hos doktorn, Alison körde dem) så stack jag ut och joggade. Och jag sprang fan tills jag höll på att spy, det känns fortfarande. Jag har ökat jobbighets graden, det är därför. Men det känns bra. :)

Jaja, nu ska jag bara lägga upp bilderna ifrån NYC, så e jag KLARRRRR!

Första glimten av chinatown!

Festival grejen



På ena sidan fina finansdistriktet, på andra sidan chinatown! Kontraster!



Hamnen därifrån färja gick, NYC sidan

Brooklyn bron

Stan

HAHA! Här är hon: Frihetsgudinnan!

Massa last grejor...

Times Square och den nya pepsi reklamen!



fiket där vi fikade!

Fult polisfordon på times square....Jag i min nya mössa och tröja!

Klart Sluuuuuuuuuuuuuuuuut!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du skulle vara rik om du bara hade köpt en pyjamas i hela ditt liv.

2009-02-10 @ 13:05:46
Postat av: Kusinen

Haha, vi var oxå tvunga att fota detta fula polisfordon. Lär ju inte kunna fånga många bovar med den.. =)

Varför besöker ni inte Manhattan Mall när ni är typ bervid?? Det ligger ju bara ett kvarter från Macy´s. Billigt, bra kläder och SKOR. BTW, jag är full av beundran över dina joggningsinsatser.. Mer än vad jag har lyckats med på flera år..!

2009-02-10 @ 18:36:13
Postat av: marcus

Fasiken du ser ju riktigt raffig ut i lila.

Annars har ju jag varit uppe i frihetsgudinnan

kommer ihåg att jag tyckte hon var mindre än jag

anat från filmer.

ps. bra kort. kram marcus

2009-02-11 @ 19:54:53
Postat av: Anonym

I Chinatown firades det kinesiska nyåret. Det var det som ni hamnade i. Duktig flicka springer långt!

Det är bra med kondis. Det är ju många som provar

Mallwalking tur att du inte kommit dit än.

Snart hittar du i NY city. Varför inte besöka

Guggenheimmuseet. Kanske lite kultur skulla kunna

slinka med ibland. kram mormor

2009-02-11 @ 21:14:26
Postat av: mamma

Kul att ni hittar på så mycket. När har du tänkt använda klänningen eller provar ni bara på skoj.

Här hemma är det is, is och ännu mera is. Boring.

Kramar mamma

2009-02-13 @ 10:49:58
Postat av: Morfar

Ser spännande ut. Häftig stad. Långt från Simrishamn

och Norrtälje.

Men Erensvärd berömd konstnär lär ha sagt.

-det finns bara två städer man kan bo i.

Paris och Simrishamn

Så den lilla hålan räknas tydligen.

Hur är vädret? Det är viktigt att veta !

Det såg mycket kallt ut i NY.

Puss och Kram

2009-02-13 @ 18:41:53
Postat av: Gunnel

Blir avis på dig som så lätt kan ta dig till NY! En stad att älska eller hata. Själv tillhör jag de älskande. Att bara strosa kring i Central Park och titta på alla människor eller varför inte Greenwich Village. Och du som gillar att shoppa har väl upptäckt de judiska kvarteren. Men det jag tänkte kommentera vara faktiskt den lila outfiten. Tycker du ser urfin ut i den! Kramar från Gunnel

2009-02-16 @ 16:09:41
Postat av: Kusinen

HALLÅ....! UPPDATERA DIN BLOGG...!!!!

2009-02-17 @ 07:40:38
Postat av: Izzy

Hahaha, holl pa o garva ihjal mig nar jag sag bilderna pa dig nar ungarna hade bundit fast dig, hahaha!! Visst e de gott o ata hemma hos mig;))??? Haha

2009-02-17 @ 18:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0