Tokyo!

Jag vet att jag är värsta nörden men när jag lyssnar på carolas: guld, platina och passion så får jag värsta tillbakablicken i mitt liv (shit vad det lät philosofiskt). För när jag hade mitt rum inne i huset på ovanvåningen så hade vi en dator ståeende där, och jag brukade alltid sitta där och spela spindelharpan (på det svåraste) och spela carola på högsta volym (i hörlurar).

Anledningen till att jag tar upp det nu är att jag just nu sitter och lyssnar på henne och fick en jättesug att spela spindelharpan. Så jag kände att jag ville dela med mig av det till er alla. Hehe. (tokyo är en låt på skivan)

Annars så har jag inte än pratat med min counsler. Vilket kan vara bra för jag har fått veta mer som jag ska ta upp. Jaaa, det är inte direkt lugnt här....Sam har fått höra massor om att föräldrarna ska flytta och att de kanske ska byta skola och att de ska bo på olika ställen. Det skulle då betyda för mig att jag skulle bli tvungen att boo på ett ställe och åka på morgonen till ungarna och väcka dem och ge dem frulle. Och efter att jag tagit dem till skolan åka tillbaka dit jag ska bo. Vilket är helt (för mig) oacceptabelt, jag kom inte till en familj som skulle flytta isär. Så nu är jag ganska inställd på att få flytta.... Men det värsta av allt är att föräldrarna inte säger ngt till mig! Jag ska funka som en familjemedlem när jag är här, det är det programet går ut på (inte bara men en stor del)! Och det är jag trött på nu, för här om dagen kom Sam till mig jättelessen och berättade att föräldrarna skulle skilja sig. Så ska det ju för i helvet inte vara!!!!! Jag kan inte ge dem den child care dom vill ha om de inte håller mig informerad! Jag vart helt ställd när Sam sa det, jag visste inte vad jag skulle säga. Hon var ju jätteledsen, hon är ju för fan bara 10 år!


Så ja, det ska bli till att mkt förändras om jag ska stanna kvar!


Men men, idag så kommer Izzys pappa ifrån Sverige och hälsar på henne. Jättekul för henne! :) Det är ju skönt att nått kul händer ivf, och vi ska visa honom Wawa!


Jaja, nu kommer snart Logan hem så jag ska gå upp och sen ska vi till the tripplets för en playdate!


Tata!


Kommentarer
Postat av: Amelie

F*n vilken otur du har då :( Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig och att resten av tiden i USA blir bra.

Kram Amelie

2009-02-21 @ 10:48:15
URL: http://familjenochjag.blogg.se/
Postat av: Morfar

Hej lilla gumman.

Verkar tufft med alla sociala problem inom familjen.

Vi får väl hoppas att det löser sig. Kanske inte så konstigt att barnen inte mår speciellt bra.

Föräldrarna borde verkligen prata med dig. Du skall

ju vara en del av familjen så det berör dig i högsta grad.

Själv har jag åkt skidor i de Skånska alperna.

Well Well.

Puss och Kram

2009-02-21 @ 15:08:58
Postat av: Anonym

Verkar som du har en hel del du behöver prata med din councellor om och få hjälp med! Att via barnen och inte föräldrarna få reda på hur det förhåller sig, och det med de omvälvande konsekvenser du beskriver för både barnen och dig, är förstås oacceptabelt. Precis som du skriver så försvårar det ju för dig att ge barnen den omvårdnad och stöd som de ju har extra stort behov av nu. Hoppas du får stöd av din counsellor att ordna upp situationen på något bra sätt! Tänker samtidigt att även om det är jättetufft för dig, så måste det kännas bra för barnen att du finns där för dem. Dina starka känslor för hur Sam kände sig gick säkert fram även om du inte riktigt visste hur du skulle agera!

Låter trevligt med besöket av Izzys pappa och att visa honom Wawa! Och du detta med Carola i lurarna... själv är jag helt hög av att ha fått tillgång till Spotify som är igång när jag sitter vid datorn.

Kram

Gunnel

PS I går åkte vi skidor på Infjärden med Mari och Julia och sen grillade vi korv med Josefine och Ola som åkte isracing. Kul!



2009-02-23 @ 00:06:11
Postat av: emma

Tack att du kom ikväll johanna! min födelsedag vart bättre än jag väntat mig :D

2009-02-23 @ 04:57:29
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är också periodvis beroende av spindelharpan på det svåraste (fyra färger)... Igår fick jag ut två på raken utan större svårigheter mellan packandet av kartonger. Du kan inte tro hur mycket papper man sparar på sig genom åren som sedan ska kastas vid en flytt, säck efter säck, ja, ja, jag ska inte klaga, flytten närmar sig, hurra! /Moster

2009-02-23 @ 07:47:12
Postat av: Mari

Det verkar som du har häcken full. Problem finns överallt. Något positivt är att man brukar växa av de erfarenheter som man skaffar sig på vägen. Det ordnar sig säkert för dig.Du som är så klok. Kram mamma

2009-02-23 @ 12:24:43
Postat av: Izzy

Japp, jag & pappa har varit pa Wawa 3 ggr nu!! He loves that place too, I mean, how can you not?? Hahaha!! Synd bara att han aker hem idag, men men..

Fan, hoppas verkligen det loser sig med familjen du!!

Hahaha, spindelharpan var ju ett tag sen, en klassiker jue;))

2009-02-25 @ 18:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0