Ont!

Hahaha, jag var i New York i Lördags och då käkade vi faktist på KFC, och som du sa Anna. Inte det bästa, haha. Annars så var vi till world trade center, där byggnaderna stod. Det var förvånade litet, ungefär som väran ridvolt hemma i sverige. Och alla byggnaderna runt omkring var så gottsom oskadeade vid attackerna, vilket också var förvånande då de stod jättenära. Men men, anledningen till att vi åkte dit var att Izzy skulle köpa sin handväska som hon hade kollat in i en affär där för 2.5 månader sedan.

Affärenn hade massor med olika saker så det slutade med att Izzy köpte väskan som hon hade tänkt PLUS en annan vit skitsnygg. Och jag köpte en väska och en plånbok, för alldeles för mkt pengar. Men jag blev nöjd ändå, även fast jag blev lite vinglig då jag såg den svenska summan.

Sen tog vi tunnelbanan till KFC, därefter drog vi till början av harlem och central park. Som vi följde downtown innan det blev för kallt så vi tog tunnelbanan igen (som vi plankade in på). Vi klev av vid pennstation och gick till Macy's, vi gick omkring där ett  slag innan vi käkade på Speedys (en sorts salladsbar). Sen drog vi hem.

På söndagen sov jag ut till 9 men stannade i sängen till kl 1, och snackade med lite folk och slappade. Sen hörde Emma av sig så vi (Izzy, jag, Sophie, Emma, Lisa och Katarina) drog till bion och såg Benjamin Button, jättebra film. Sen åkte vi till chili's och käkade middag.

I veckan nu så trodde jag att jag hade blivit bättre ifrån all sjukdom, meeen inte då. Nu har jag i 2 dagar haft jätteont i bröstkorgen undere nyckelbenet på höger sida, det känns som att någon vrider om en kniv där (eller det känns så som jag föreställer mig att en kniv skulle kännas). Och detta inverkar på sömnen och humöret, jag har inte sovigt gott på läng och är ganska lättretlig. Men om det inte är bättre på fredag så ska jag försöka boka tid hos en läkare. Under tiden är det bara att hålla ut.

Aja här är några bilder:

World trade centerWorld trade centerIzzyMeCentral Park

Kommentarer
Postat av: Annika

De var inte bra att du har ont, du har säkert sträkt en muskel eller så men blir det inte bra ska du nog kolla upp det.Fina bilder man blir lite sugen att åka dit men jag skulle nog inte våga flyga så långt är lite klastrofobisk,så det där med flygplan och trånga utrymmen är inte min grej jag skulle nog behöva ett par huttar för att ens komma ombord. Ta hand om dig nu kram faster.

2009-01-27 @ 18:41:41
Postat av: Sarah

Trevligt att ha varit i New York. :) Hoppas att det onda försvinner! Kram!

2009-01-28 @ 07:37:24
Postat av: Kusinen

Gaaahhhh... abstinensen är total. Måste åka dit snart igen. Johanna, det kostar 2 ynkliga dollar att åka tunnelbana.. Planka INTE..! Det är förmodligen dryga böter om du skulle åka fast..! Tänk så måbga skor från Steve&berry som du kan köpa istället.. Gud vilken moraltant jag har blivit.. Det måste ha hänt medans jag sov i natt... =(

KRAM Anna

2009-01-28 @ 08:05:19
Postat av: Anonym

När jag var i USA och blev allt för köpsugen gick

vi till en second hand affär. Där hittade jag en

massa kul saker. Bl.a alla skor som du sett hemma för mellan 1 och 3 dollar. Om du inte hittat någon

ännu leta och se om du inte kan göra något bra fynd.

Jag hoppas du känner dig bättre nu annars hoppas jag

att du söker en läkare. Sköt om dig. Mormor

2009-01-28 @ 16:40:28
Postat av: Morfar

Hej Hjärtat.

Säkert något virus. Förr blev man förkyld, nu kan det ta de mest konstiga former.

Försök sova. Dr Chris rekommenderar tempurkudde.

Kan väl vara en höjdare att shoppa.vojne,vojne!!!

2009-01-28 @ 17:52:23
Postat av: Maria

Hej Johanna!

Blir helt sjuk av tillbaka-längtan till N.Y när jag läser din blogg!.. NÄR ska vi få Starbucks här i Sverige?!:) Shoppa på (skulle jag göra:) och ha det så bra!..

Kram Maria (och bebis Mio i magen)

2009-01-29 @ 11:57:48
Postat av: Marcus

Hej globetrottern. Jag vet vad det onda i bröstet

kommer av, det är ditt dåliga samvete som spökar ;))

tänk om du hamnar på qoantanamo bay eller ännu värre

hemskickad till Sverige i Februari urrrr. Skämt o sido håller tummarna för snar förbättring vore ju för jäkligt om du missa en kaffe på java eller en dojja på Starbucks:))) varma eller rätt så kalla hälsningar från Marcus.

2009-02-01 @ 17:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0