Sjukstuga!

Halloj!
Idag har jag varigt hemma med Zach, för han hade feber och ont i halsen. Så jag har legat i soffan, kollat TV (boooring), Isabelle kom över och vi kökade crép som hon hade gjort (asgoda), läst klart min bok (brunstkalendern) och varigt allmänt däckad. Utöver detta agerade jag förstås också sjuksköterska. Så idag jobbade jag ifrån 06.30-18.00. Blääää! Och var hemma hela dagen, dubbel blääää.
 
Och när Mitch kom hem så tog han Zach till doktorn som snabbt konstaterade att han hade halsfluss. Jaha så nu misstänker vi att även Logan, den stackaren, hade samma sak för några dagar sen. Men han fick inte stanna hemma ifrån skolan, utan fick gå även fast han inte var s pigg. Men vi tror att han bara hade en lätt släng av det (om man nu kan ha en "lätt släng" av halsfluss), för han är nästan helt bra nu. 

Det riktigt tråkiga med detta, förutom att jag antagligen kommer att få det, är att de (Alison och barnen) kanske inte ska åka till Vermont för att åka skidor. Vilket innebär att jag kanske inte kan åka till Washington DC på fredag. För jag kanske måste jobba i stället!!!!!!! HAT MOT IDIOT SJUKDOM!!!!


Och inte nog med det så måste Zach stanna hemma hela dagen i morrn med, bara för att han smittar även fast han nästan är helt frisk! Såå jag måste stanna i huset hela dagen i morrn med! Och ställa in alla mina planer för i morrn med! Veeeeeery funny! N O T ! ! ! Jag kan inte ens jogga idag eller i morrn (jag vill ju inte dö), som tur är har jag joggat en gång denna veckan i varje fall. *suck*

Jaja (tar djupt andetag), Förhoppnings vis blir allt bra och de åker iväg som planerat så att jag oxå kan åka.

Tack till Moster, Kusinerna och Annika för kontenueliga era kommentarer! Och Anna: Självklart kan jag kirra skorna, säg bara storlek och vilka så  skickar jag dem! ;)

För att besvara mammas fråga:
Nej jag har inte anmält mig än (kursen startar i februari) jag försöker få tag i min consluer för att få svar på HUR man anmäler sig. Det verkar mkt komplicerat, och hon svarar  inte på mina mail.....Men jag ska gå!

Så nöjd nu min käääääära mor?!

Och morfar:
Nej, inte en man eller så gammal :P  hehe

Jaja, nu ska jag sörja mitt öde ett tag innan jag ringer Isabelle och berättar de hemska nyheterna!

Tata!

PS
Bra att ni tar hand om Baby lite i varje fall, banta gärna ner honom genom att rida honom! Och Jossan och Jullan: PUSSA HONOM IFRÅN MIG, JÄTTEMYCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Amelie

Hoppas du slipper bli sjuk och att sjukstugan snabbt går över!

Ha det

2009-01-15 @ 08:47:18
URL: http://familjenochjag.blogg.se/
Postat av: Kusinen

Lyckan är total =)

Jag ser redan skorna komma över atlanten ;)

Vi ska få en liten tjej i juni, bara så du vet!!!

2009-01-15 @ 09:30:20
Postat av: Jossan

stackars stackars dig Johanna :( det måste vara hemskt jobbigt o bara va "hemma" och ta det lungt..



Ja då han har blivit smäll fet sen moster åkte hem.. men han o Gelly får gå i en annan hage och banta ;) Visst det kirrar vi! :)

2009-01-15 @ 11:39:27
Postat av: Jennifer

2009-01-15 @ 18:42:47
Postat av: Annika

Det gå över när det är som värst du kommer nog iväg till WDC om nu inte hämska tanke du skulle bli sjuk för fy fan för halsfluss, nej nu ska vi inte måla fan på väggen utan se framimot reseskildringar från WDC.

Må väl kära du kramar moster

2009-01-15 @ 18:45:24
Postat av: Jennifer

sorry för den toma komentaren^^ råka klicka lite här och där, men det låter inte så kul att bara vara hemma typ :/ men din baby har blivit ganska stor, ska rida honom imorn. :D

PUSS PUSS<333333

2009-01-15 @ 18:48:06
Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag.

Kolla gärna in på min fotoblogg.

2009-01-15 @ 18:48:14
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad spännande att du är i USA som Aupair...hur blev du det? Asså, hur fick du jobbet?=)

2009-01-15 @ 18:53:47
URL: http://abckarin.blogg.se/
Postat av: mormor

Det är verkligen synd om dig som måste vara hemma

med sjuka barn! Hoppas du klarar dig från halsfluss.

Till WDC kommer du säkert en annan gång.

Jag funderar över hur du skall få hem allt du shopar.Jag köpte en väska på loppis när jag hade

shopat för mycket. Ett tips kanske.

Ha det.

2009-01-17 @ 19:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0