NYC!

Yo!

Igar var vi (Izzy och jag) inne i NYC igen! :) Vi gick ifran 6 gatan (typ) till 48 gatan!!!! Sa nu har jag gatt i hela Manhattan (!) JOY! Men det var en fin dag med solsken och inte sa kalla vinadar som vi e vana vid, vilket var mkt trevligt. Nar vi spatserade pa sa gick vi i genom en marknad dar jag for 10 dollar kopte 3 scarfer i rosa, turkos och metallic gron, typ. Jag alskar scarfer sa jag var bara tvungen att kopa dem nar de var sa fina och billiga.

Sen satte vi oss pa en ute servering och fikade lite och kollade pa folk, vilket e ett stort noje Izzy och jag har. Hehehe. Och eftersom att Izzy ville ga in i massa krimskrams butiker (HAHAHA! jaja de solde smycken) sa gjorde vi det ocksa.

Nar vi kom till 48 gatan (6 avenyn) sa gick vi till mangolia bakery dar Carrie fran Sex and the city tydligen kopte cupcakes NAGON gang (vilket gjorde att den sex and the city besatta Isabelle var tvungen (lol) att ga dit) sa dar kopte vi 2 cupcakes ivar, som var jattegoda. Efter det shoppade Izzy lite och sen var det hemfard.

Middagen intogs pa Olive Garden of course, med italiensk mat och rott vin for Isabelle (vatten for den som inte an e 21, aka me).

Dagen avslutades med dusch och spindelharpan!

Idag har jag och Izzy kakat frulle pa wawa gatt en promis, handlat pa target (jag kopte INTE klader, utan lim och lysterin) darefter kakade vi pa Red Robin (USA:s basta hamburger hak, enligt dem sjalva). 

Jag tycker att min forsta spar vecka gick lite battre an forvantat. Har bara kakat ute 3 ganger (minus NY) vilket ar mindre an vanligt. Men nu nar jag skriver det sa later det ju jattemkt! Usch och fy pa mig, maste bli battre!

Jaja, TATA!

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Det finns ju en OCEAN av Listerine i USA...!OCh dessutom är det ju grymt stora. Vi fick med oss den största modellen av Listerine Whitning hem.. "we like"

2009-03-23 @ 09:07:26
Postat av: Izzy

Hahaha. Jag undrar vad folk far for bild av mig nu nar du skriver allt det dar om mig:) Men cupcakesen var ju jattegoda, eller hur?? Vart o sta i ko for ju!!

Spindelharpan later ju skoj, haha!!

Olive Garden o Red Robin, mmmm:P

2009-03-23 @ 14:09:57
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-23 @ 14:16:19
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Låter härligt med er NYC-dag!Kan riktigt se framför mig hur ni promenerar där på gatorna. Här hemma har det blivit kallt igen. I går nästan snöstorm i Uppsala och sen sken solen igen. Rena aprilvädret. Lycka till med dit fortsatta sparande! kan inte var lätt i en värld full av köperbjudanden.

kram! från Gunnel

2009-03-25 @ 09:35:36
Postat av: Mari

Hello! Man blir verkligen ressugen. Du som promenerar i New York och Julia badande och solande på Teneriffa. Här hemma är det riktigt kallt. Tur att vi monterat in en braskamin. Nej nu ska jag ut och gå med Potter innan det är dags att åka och jobba. Många kramar Mamma

2009-03-25 @ 11:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0