Waikiki and Pearl Harbor!

Aloha!
Vi har det fortsatt jättebra här i paradiset med massa sol och inget regn. I går var vi ut till Pearl Harbor och the USS Arizona memorial. Det tog ca en timme med bussen, men det var det definitivt värt! När vi först kom dit så stod vi i kö för att få biljetter (som var gratis, yay) för att få se the memorial och en film om december den 7 1941. Efter filmen så åkte vi båt ut till själva the memorial där vi fick gå runt och ta en massa bilder (jag tog en massa men jag orkar inte g upp och hämta kameran, så ni får hålla till godo med denna:).
Så här ser det ut uppifrån!
Så har ser det alltså ut uppifrån. Man kunde inte (eller varför man inte bärgade det vet jag inte...) bärga det, så den amerikanska regeringen beslöt sig att låta det sjunkna stridsfartyget ligga kvar på botten med man och allt. Och ovan på det så byggde man ett memorial för att hedra de döda och för att för alltid minnas den 7 dec 1941. Tydligen så läcker det fortfarande olja ifrån en av tankarna, på bilden: i nedre högra delen. Asså i aktern på styrbords sidan, helt sjukt att man med tanke på miljö är tillåten att bara låta den ligga och förpesta vattnet i hamnen. När vi tittade ner i vattent så såg man att det var fullt med en massa olja runt om hela memorialet.
Efter Pearl Harbor så åkte vi till stranden och badade, efter det så lagade vi mat på hostlet.
Idag gick vi till Waikiki Aquarium som ligger 22 min bort (by foot) det var en uppfriskande promenad på (den hitils) varmaste dagen, men det var jätteintressant och kul att se de fiskar som vi kanske ska få se när vi snorklar (om jag nu vågar...). Det roligaste var att på vägen tillbaka så såg vi (vägan gick ut med havet:)) några av de fiskar som vi såg i akvariet i havet! Det var ascoolt!!!!
Efter den promenaden så var vi både törstiga och trötta, så vi bestämde oss för att käka och sen ligga på stranden. Det var yberskönt att hoppa i plurret efter den varma solen, hehe. Sen låg vi bara där och slappade. :D
Nu ska vi ut och käka middag, buffé mums!
Nu har jag inte tid att sitta här och gaga mer, sååååå:
TATA!

Kommentarer
Postat av: annika

Läskig bild på två vis ett,varför låta döingarna ligga kvar, det är väl inte värdigt.Varför låta båten ligga kvar och läcka olja och annat läskigt, var är deras MILJÖtänk.Men annars verkar du ha det väldigt gott och det är du väl värd nu efter ett års slit.Må nu väl och ta hand om dig kramar faster

2009-11-14 @ 13:39:33
Postat av: Jossan

vad intressant det låter vill oxå se det där.. skönt med att sola, jag gör faktiskt oxå det fast inte i riktiga solen då haha! men det är klart att du måste snorkla när du är där. tänk inte på hajar och strömmar, då kommer du aldrig våga.. simma lugnt ett tips från mig snorkla där det är mkt folk så kanske hajarna tar nån annan mohaha! ..skojja bah.. kul kul kul. Jag har färgat håret om du vill veta och helt missfärgat blev det :( typ grönt och grått är det :( men ska fixa det! ;) snart är du hemma och då ska vi ut på Kroooogen :D:D hahaha! viiisst.. jajaja. Ha det toppen nu!!! (bada lite åt mig) <3

2009-11-14 @ 21:47:10
Postat av: Pappsen och mammsen säger så här:

Pappa: Jag tycker det låter jättekul! Själv har man huggit ved och min favorit dotter (Jossan) hjälpte såklart till så nu ska hon få sig en liten gullig söt hundvalp!

Mamma: ååh va roooooligt! underbart! Själv så kollar vi på die hard 4, super läskig är den minsann vågar knappt kolla.. usch!

Vickan: hejhej!

2009-11-14 @ 21:55:40
Postat av: jossan

Ska bara säga att jag har skaffat en blogg nu :D kolla den!!

2009-11-15 @ 20:01:12
URL: http://josefinelvira.bloggspot.com
Postat av: Mari

kul att du fortsätter skriva på bloggen. Jag kollar varje dag om det kommit något nytt. Kram mamma

2009-11-15 @ 22:16:17
Postat av: Morfar

Du det verkade verkligen spännande. Skulle verkligen vara roligt att se PH.

Man har ju sett ett antal filmer.

Inte så många veckor kvar over there.

Har du några spännande planer.

Puss och Kram

2009-11-15 @ 23:05:38
Postat av: Gunnel

Tänk att du har varit i Pearl Harbour som man hört så mycket om!Och detta kombinerat sol och bad. Lite konstigt. Hör inte ihop på något vis. Men låter härligt med solning och de förmodar jag vackra fiskarna. Och snorkla måste du! Till och med jag gjorde det när vi var i Thailand (för mer än 10 år sedan.Att se fiskarna så är fascineranade! Ska göra om det nu när Göran och jag åker till Egypten i december. Ha det nu så jättebra och njut de sista dagarna! kram

Gunnel

2009-11-17 @ 23:18:16
Postat av: Gunnel

Tänk att du har varit i Pearl Harbour som man hört så mycket om!Och detta kombinerat sol och bad. Lite konstigt. Hör inte ihop på något vis. Men låter härligt med solning och de förmodar jag vackra fiskarna. Och snorkla måste du! Till och med jag gjorde det när vi var i Thailand (för mer än 10 år sedan.Att se fiskarna så är fascineranade! Ska göra om det nu när Göran och jag åker till Egypten i december. Ha det nu så jättebra och njut de sista dagarna! kram

Gunnel

2009-11-17 @ 23:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0