Höst!

Nu är sommaren nästan helt över och hösten har kommit till New Hope. Jag är överlycklig! Sommaren var jobbig ur flera aspeckter. Först och främst så var det varmt. !05 grader F! Vilket för min del är alldeles för hett. Sem så jobbade jag väldigt mkt, inge fel med det egentligen. Men jag vet att på resten av året så jobbar jag mindre, vilket gör att det blir lite jobbigare under sommaren. And last: alla mina vänner här åkte hem under sommaren, vilket inte var så kul.

Men nu är den efterlängtade hösten här! Efter som att ungarna är i skolan från 9-4 så har jag det jättesoft och massa ledig tid på dagarna. Denna vecka jobbar jag t ex bara 28 h! Vilket är supermega lite (mest för att jag var ledig i måndags, menmen)! OCH inte nog med det så är hösten min favorit årstid! Vilket gör att mitt humör, som inte har varigt direkt på topp, är mycket bättre. Det kan också vara för att jag försöker sova mer, man vet aldrig.

Idag snackade jag med Linnéa och hon kom med jätteglada nyheter! Hon är gravid!!!!

LOL! Skojja bara :P Hehehe! Sorry Linnéa, kunde inte stå emot. ;)

Nej, serriöst så berättade ho att hon kommer kunna komm aoch hälsa på mig nu! Vilket ska bli superkul! Och för att göra allt lite bättre så kan hon komma då Julia ska komma, vilket gör att allt kommer att ordnasig där med. För då kan de åka tillsammans och hälpa varandra (Linnéa hjälpa Jullan snarare hehe). Kanske de tillochmed kommer kunna ta med en resväska till mig så att jag slipper köpa en ny, hihi.

Om bara en kort tid så kommer jag hem, men innan det så ska jag till HAWAII! Det ska bli så uuuuuunderbart! Vi ska åka runt och se massor, b la så vill vi prova på att surfa, cyckla runt, besöka en vulkanpark samt se pearl harbor. 

Jag satt även och kollade på turer då man kan dyka ner i vattnet i en bur tillsammans med hajar! Men det lät lite väl läskigt för min smak, hehe. Sen så kanske vi ska snorkla, får se om jag vågar det.... Troligvis inte, men jag vill se om jag kan så kanske. 

Vi ska bo på hostels som vi har kollat upp noga på internet och resarverat. De rum som vi ska sova i kommer att vara privata rum med bara min kompis (Sandra) och jag med delat badrum. Där vi ska bo så kommer vi ha jättenära till stranden på alla destinationerna, vilket kommer vara jätteskönt! Och hostlet på Maui har tillochmed pool! Yay!

Så nu är min sista tid i The U.S fylld med roligheter, men det ska ändå bli underbart att komma hem till Sweden igen. Ett år är ändå en låång tid, även fast det har gått snabbt förbi. Jag ångrar inget men ett år är nog och jag ser fram emot när jag står där på arland och väntar på mina väskor och det bara bubblar i mig att få se all igen! :D

Det var allt för mig nu, och i fortsättningnen så ska jag försöka uppdatera mer...:)

Tata!


Kommentarer
Postat av: linnéa

haha vad rolig du är som skojar om mig. vi ska betala biljetterna idag, snart är vi i USA! :D

2009-09-11 @ 14:08:11
Postat av: Anna

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden, och dessutom verkar må bra. Hawaii kommer säkert att bli underbart. Jag har bara roliga minnen därifrån, fast jag var aldrig till Maui, bara Oahu och mestadels höll jag till i Waikiki Beach. Testa att surfa, det var jättekul, men svårt (och du MÅSTE ha mycket solskydd = kläder!!! Solkräm räcker inte!!!)

/Moster

2009-09-12 @ 12:35:07
Postat av: Anonym

Kul att höra dig så positiv. Tiden går riktigt fort.

Snart är du hemma. Kul att Linnea och Julia hälsar

på dig. oCH Hawai låter härligt. Ha det!!!

2009-09-13 @ 22:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0