13 F***NG Timmar!!!

Hellööö!!!!
Igår jobbade jag 13 timmar, vilket är 3 h för mkt. Om familjerna går över 10 h så är det inte bra för dem.....de kan bli fråntagna previlegiet att kunna anställa aupairer ifrån AuPair in America. Meeen eftersom att jag är en såååå snäll nanny så låter jag det passera, EFTERSOM att Alison fortfarande är i Australien och Mitch måste ta hand om allt själv. Så denna gångnen gick det bra, men det kommer inte bli en nästa gång det kan jag lova. Det var ganska hårt att jobba 13 h och 15 min i sträck..... Men men horror day är over och jag och Hannah avslutade den på starbucks med shaken lemonade icetea. Vilket var MUMS!

Idag började jag kl 8 på morgonen (första gången jag började så "sent") MEN när jag kom ner så var barnen inte ens uppe!!!! I vanliga fall håller vi på att avsluta frukosten och alla är påklädda, borstat tänderna och kammat sig. Meeen Mitch hade inte gjort ngt av det och kl 8.15 så började de ÄTA!!! Vi måste gå kl 08.30 till bussen....så man kan säga att vi var sena. Och eftersom att MItch var tvugen att åka vid 8.15 så vart jag den jobbiga som var tvungne att stressa på alla! Det var jag INTE glad över, jag som många vet HATAR att stressa! Men vi hann allt som tur var, men jag gillar inte att börja sent och vara tvugen att stressa. Då börjar jag hellre en halvtimme tidigare! Jaja.

Efter att alla barnen hade kommit iväg till skolan så joggade jag faktist och hurtade mig...Så nu är de hårda bullarna här! Får bara se hur länge det håller i sig....

Efter det så åkte jag och Isabelle till Wawa och drack kaffe och snackade innan jag började igen.

Hannah this is for you!
When Logan and I were at the tripplets house today Hannah and I was talking about swedish and german food. And I said foods (and candy) that I really like, and almost everything I said she told me were german brands!!!! It's sooooo annoying, almost NOTHING is swedish that I like! All of the best chocolate, apparently, is from germany and Nestlé and KITKAT!!!! I am sooo disappointed in Sweden! :(

Well that's all for today, Hannah and I are going to Starbucks now, sooo... SOLONG!

And,
Tata.

Kommentarer
Postat av: Hannah

I'm feel sorry for you that you had to realise that the best candys and other stuff is from germany:)

The best thing in sweden is Ikea- i think that's enough for the 'small' country:D

2008-12-10 @ 02:59:52
Postat av: Hannah

I forgot something: i think it would be the best when you ALLWAYS write in English. So I can understand it too:) Or in German:D

Say Spongebob Schwammkopf!:P

So long,

Hannah

2008-12-10 @ 03:01:44
Postat av: Riktiga Hanna

Jag fick faktiskt också reda på att all svensk mat var tysk igår. Det är en tysk tjej i min klass som ska hem till Tyskland över julen, och dom säger alltid att hon ska ta med sig något svenskt hem, men det går typ inte för att allt är från Tyskland. Till och med glögg och pepparkakor liksom!

2008-12-10 @ 09:06:13
Postat av: pappa

Bra att du kommit igång med de hårda //svenska// bullarna,Men jag har inte märkt att du inte tycker om svenskt godis/choklad när du var hemma i alla fall.det kanske är annorlunda där du är?

2008-12-10 @ 11:32:48
Postat av: Marcus

Jag tycker så syyyynd om dig som var tvungen att jobba 13h i sträck plus 15 minuter. En annan har hand om mi..on i 24h om dygnet, men nu blir det snart en Tallinkryssning ha, det är annat än New york det. Dessutom vill vi tacka för det fina julkortet jättegulligt av dig. Kram Marcus.

2008-12-10 @ 21:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0