Cluster Meeting!

HOLA!
Idag sov jag ut till halv 9, men jag gick inte upp fören 10.30 eftersom att jag läste lite i sängen. Jag hade tänkt inleda mina hårda bullar idag, meeeen eftersom att det snöade igår och i morse var det jättekallt (ca -6 grader) och det fanns lite snö kvar, så fann jag det annledning nog att inte inleda mina hårda bullar idag. Jag har bestämt att jag ska göra det på tisdag! För då börjar jag inte fören kl 8 på morgonen. Imorrn jobbar jag 06.30-20.00 så jag bestämde mig för att inte börja i morrn heller, jag kommer att vara slut nog utan hårda bullar (suck).

Jag, Hannah och en columbiansk tjej åkte vid 12 till the post office i Washington Crossing och träffade där en tyska, Katarina, innan vi åkte till Amy (Canadensiskan) som körde till King of Prussia med hennes GPS. Man märkte verkligen hur mkt lättare det är om man har GPS, det är bara att köra. Man behöver inte nån karta från Map Quest eller nån soppig vägbeskrivning som alltid gör att man kör fel.

Vi var först på plats (en halvtimme tidiga) så vi gick igenom det isande kylan in i hotellet för att hitta den (typ) nattklubben som organisationen hade hyrt för detta tillfället. Det var inte speciellt svårt efter: när vi gick förbi ett rum där det var ett annat möte så frågade de ifall vi tillhörde deras sällskap, jag ba "yes" även fast jag såg att det var fel organisation. Det roliga var att alla såg det så vi stod där ett tag och skulle precis säga vart ifrån vi kom och vart vi tillhörde, när jag sa: nää dettta är fel, det här är väl inte AuPair in America?" Kvinnan vi talade med sa: " Nej, det är en trappa ned." Så vi knallade vidare ned, medans alla skarattade åt hur dumma vi var (läs jag) när man tydligt såg att det var fel organisation.

Men men, vi kom rätt tillslut. Väl där väntade våra counslers på oss och (när alla kommit) så fick vi snacks (massa grönsaker med jättegod dipp), lunch (kyckling med pommes) och kaka till efterrätt. Det godaste var alla grönsakerna, som var jättefräscha och dippen smakade inte som att den var jätteonyttig. Så jag åt mig mätt på det!

Efter det så dansade vi och brände lite av maten. :)

Det bästa är att organisationen stod för allt! Så vi fick en gratis lunch, samt "julklapp" ifrån våra counslers som bestod av: lite godis, shower gel, penna, block och en nyckelring. Det var väldigt gulligt att få en present :).

Efter mötet så åkte vi till The Mall! King of Prussia Mall består bara (nästan) av designer affärer, vilket var ganska coolt eftersom att jag inte har varit inne i en sådan butik tidigare. Så det var en ny upplevels, och om någon är intresserad så är priserna märkbart lägre än i sverige!

När vi kom tillbaka så åkte Hannah och jag (kan ni gissa vart?) till Wawa och käkade middag (macka, men de säljer även sallader och soppor) och kaffe!

Sen när jag kom tillbaka så snackade jag med Sandra (från orientation), och vi gjorde upp planer om att hon ska komma hit och att vi i samma veva åker in till the big apple! Hoppas verkligen att det blir så nu, för jag vill verkligen in till New York innan julskyltningen försvinner!

Därefter målade jag mina naglar lila, så det är därför som jag skriver nu och inte i morrn. För lacket måste torka innan jag somnar! Vilket det har gjort nu, sååå.....

God Natt!

PS. Jag lägger upp lite bilder ifrån cluster mötet!

På väg till King of Prussia! Angelica (columbianen) och halva Hannah!
Utsikten över dansgolvet utan folk!Amy dansande;)Katarina och nån annan...

PPS.
Hanna (min Hanna) om du läser detta: Jag passerade en skylt mot West Chester!!!!!!! Bara så du vet! Det är det närmsta jag har kommit något av dina dj**la kändis "möten"! Bara så att du vet!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaaa, jag vet nu kommenterar jag min egna blogg! Menmen, jag hoppas att alla har fattat att om man för muspekaren ÖVER (utan att klicka) bilderna så märker man att jag har skrivit bild texter, MEN de syns bara när man FÖR MUSPEKAREN UTAN ATT KLICKA ÖVER BILDERNA! Ja det var bara det!

Puss och Tata alla!

Johanna

2008-12-08 @ 04:51:31
Postat av: Hanna

OMG DU ÄR SÅ COOL NU JOHANNA!!! Ta dig till Skype snart förresten, jag vill prata med dig.

2008-12-08 @ 12:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0