Förväntningar!

Jag fick en fråga om hur jag hade förväntat mig hur allt skulle vara och hur jag upplever att det blev...

Jaaa, tyvärr så har jag väl inte det roligaste svaret på det, för jag hade inte så mycket förväntningar. Men eftersom att det är omöjligt att inte ha några förväntningar så ska ´jag försöka.

Jag hade av föräldrarna fått en bild av att barnen var mycket mer lugnare än vad de är, de är väldigt aktiva och retas och springer runt mest hela tiden (om de får, vilket de inte få för mig). Och de kan vara väldigt högljuda....och jag hade förväntat mig att det skulle vara typ läskigt att vara ute på kvällen men just här så är det ett (relativt) väldigt säkert område. Jag hade även förväntat mig att alla skulle (typ på stan och i affärer) vara trevligare, för innan jag kom så hörde jag en massa om att alla här är SÅÅÅ trevliga och inget annat folk är SÅÅÅ trevliga som Amerikanare! Jag säger bara NOT! Dom är ganska trevliga, men inte i den utsträckningen som jag hade förväntat mig. Hmm, det var väl det....


Idag ska jag (strax) möta en svensk tjej från en annan förening (cultur care, tror jag), Isabella heter hon. Hon kom för en vecka sedan för AuPairen som var innan henne rymde. Asså hon drog när familjen och barnen var på jobbet/skolan, hon tog bara sitt pick och pack och drog, utan ett ord till familjen. Detta för att hennes pojkvän och hon bråkat! Jag säger bara stackars familj! Well nu har ni fått de senaste uppdateringarna, och Anna hoppas att du fick svar på din fråga ;)


Tata,

Johanna


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Tack tack...! Vi upplevede inte heller amerikaner som så överdrivet trevliga.. Framför allt inte de "blå"håriga damerna på Zabar´s.. De gjorde allt för att få köra över oss med sina kundvagnar.

2008-12-03 @ 17:04:41
Postat av: Göran

Hej Johanna,

Mamma är här. Vad har du för Skype-namn?

2008-12-04 @ 21:28:38
Postat av: Gunnel

Halloj Johanna!

Skrev till dig tidigare i kväll men antagligen på fel sätt. Håller på och lär mig detta med blogg och Skype. Kul! har läst din blogg och det verkar ju som du har det toppenbra. Vilket badrum du har alldeles själv! och bilen går inte heller av för hackor! Kul också att du har fått så goda vänner redan.

Här är allt bra förutom urdåligt väder. Regn grått och slask. I kväll var dina föräldrar och Julia här på tårta för Göran fyllde år. Trevligt!

Sköt om dig!

Kram

Gunnel

2008-12-05 @ 01:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0