Howdy Ho, My Fans! ;)

Igår hade jag tänkt köra mina "hårda bullar" igen. Meeen eftersom att det ÖSregnade HELA dagen(!) så gjorde jag inte det. Det var inte en så kul dag igår... Jag blir så trött (tröttare än vanligt) av det hemska vädret, och det är deprimerande....BLÄÄ!!!!

Jaja, jobbet gick bra och det känns verkligen som att barnen och jag har kommit varandra mkt närmare och det är lätt att prata med dem och få dem att lyssna på mig, speciellt Logan. :) Detta gör att det är lätt att tycka om USA after all ;)

Igår kom också Alison hem ifrån Australien. Det är skönt att hon är hemma igen, barnen saknade henne och jag har bättre jobbtider (hehe) när hon är här!

Imorse när jag började så kom hon in till Samantha när jag och Logan satt där och pratade med Sam, och hon så ut att vara sååå trött. Och hon berättade att hon sov typ 3 h! För att Australien har natt när vi (i USA) har dag, så hennes dygn var helt omvänt! Stackars henne och hon måste jobba idag också, tror jag...

Well, efter att alla barnen kommit iväg till skolan så körde jag mina "hårda bullar" igen, och det var lättare än vad jag trodde! Till och med kul!

Ev om nån timme så ska jag åka och käka lunch med Isabelle (en annan svensk AuPair) vi hade planerat att ta det i Oxford Valley, men hennes barn är sjukt så hon måste ta honom till doktorn. Men om det tar för lång tid så åker vi nog till the farmers market i Newtown (det som the amish har) och käkar i stället. Vi får se!

I kväll kommer även den gamla AuPairen (Sara, svenska) och en kompis och ska stanna här tills de ska hem vilket jag tror är på måndag. De ska sova i Sams rum och Sam med Logan. Det ska bli både kul och jobbigt att träffa henne. Kul för att jag får se henne och kanske få lite tips;) Jobbigt för att det skulle kunna bli spänt mellan henne mig och barnen, för att de inte vet vem de ska ty sig till...Menmen det kommer nog att ordna sig, det ska bli mer kul än jobbigt.


Tata for now!


P.S

Kul att du (Staffan) också hittade till min lilla blogg! :)


Kommentarer
Postat av: suss

vill också vara i usa!

2008-12-12 @ 21:32:33
Postat av: Amelie

Kul att allt går bra för dig i USA. Hoppas du får en trevlig jul.

Ha det// Amelie (din kusin)

2008-12-14 @ 20:32:58
URL: http://minvardag.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0