New Hope!

Jag och några av de andra tjejerna!

Hallo!
Nu är jag äntligen framme i New Hope!
Jag kom hit med tåg tillsammans med 9 andra au pairer (fast ingen annan skulle av vid Trenton, där jag gick av), det var ganska sorligt att säga "hejdå" till de nya vänner jag träffade på orientation... Men men:)

Jag kom igår kväll, på tågstationen så blev jag mött av pappan (Mitch), Samantha och Zach, Logan och Alison (mamman) väntade hemma.  De körde mig sedan hem till huset, väl här visade de mig hela huset, som är ganska stort. Mitt rum och toalett ligger i källaren, här har jag Internet, telefon, stor garderob och utanför rummet finns en tv och barnens lekutrymme.

I morse vaknade jag  vid halv 7 och gick upp och var med och såg hur mornarna oftast är. Det var Alison som stannade hemma och visade mig vart skolan ligger och vart bussen stannar m.m, och snart ska vi köra runt lite för att hon ska kunna se hur jag kör. 

Allt verkar bra och inte långt härifrån ligger ett stort shoppingcenter med massor med affärer:) Det ända dåliga (just nu) är att jag är jätteförkyld och nyser, hostar och snyter mig stup i kvarten:(


Jaja, jag skriver mer när det händer ngt annat!


Puss puss,

Johanna, The AuPair


Kommentarer
Postat av: linnéa

Har det redan gått 4 dagar och du är nu hos familjen!!! Det är helt sjuk ju!! Hoppas du trivs och hittar nya vänner/ träffar de gamla snart igen =)



puss o kram



Du vet väl att jag saknar dig!? =)

2008-11-14 @ 19:31:52
Postat av: Mari

förkyld välkommen i gänget .kul att du kommit till familjen äntlgen hoppas du trivs där ,vi väntar med spänning på nästa inlägg .pappa





.

2008-11-14 @ 19:41:36
Postat av: Anna

Jag hoppas familjen är riktigt trevlig, och att de tycker att du kör bil bra. Om jag minns rätt var trafikrytmen faktiskt lugnare än i svenska storstäder, så det kommer säkert att funka utmärkt. (Har jag berättat att jag blev stoppad av polisen sju gånger under min tid i USA? (fast jag fick bara böter en gång!)Det gäller att hålla på hastighetsbegränsningarna!) Kramar Moster (och Michael)

2008-11-14 @ 21:36:38
Postat av: Sarah

Haha, hoppas att du körde försiktigt då. ;p Men, det gör du ju alltid. ;)

2008-11-14 @ 21:53:45
Postat av: Morfar

Hej mitt lilla hjärta. Nu vet till och med jag hur man bloggar. Tråkigt med din förkylning. But, you

know. Shit happens! Skall nu följa dina äventyr i Hope och New York. Här är kallt och regnit. Spisen

funkar igen. Så snälla!1 Kom hem och baka några citronpajer. Saknar dig lika mycket som pajerna.

Puss och Kram

2008-11-16 @ 18:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0