Thanksgiving!

Howdy Ho Ya All!

I förrgår (onsdag) åkte vi (alla utom Mitch) på morgonen till Alisons föräldrar för att på torsdagen fira thanksgiving. Eftersom att jag inte är frisk än och lider av jetlag, så deckade jag i deras soffa och var tvugen att gå och lägga mig. Så jag sov större delen av dagen.... Inte så kul... Men men på kvällen käkade vi biff och senare tittade jag och barnen på Happy Feet, sen var det god natt igen.

Nästa dag, själva thanksgiving dagen, så kollade vi på morgonen på Maycy's Thanksgivingparade på TV. Vilket för de som inte vet är en jättekänd parad, som de flesta amerikaner ser på. Den var ganska cool, många marching band bara...

Sen kom Alisons bror hans fru och deras 2 barn och vi gick ut en sväng för att få lite frisk luft. Middagen åt vi ganska tidigt för i morse (fredag) så åkte Alison till Australien för en jobbkonferens, så hon var tvungen att fixa lite grejor innan igårkväll.

Middagen, i varje fall, bestod av kalkon (förstås)(Gott), Stuffing (typ smaksatta bröd smulor i en sörja, använda som pasta eller ris) (gott), ärtor och syltlök(ärtorna goda), tranbärsgele(smakade inte, såg äckligt ut), tranbärs och apelsin sallad (äckligt) och sötpotatis paj med marsmallows överdrag (as äcklig). Till efterrätt var det äppelpaj (såg god ut, om man gillar äpplen), päronkaka (såg inte god ut) och cheescake (Jättegod!). Under måltiden så gick vi runt bordet och alla fick säga var de var tackasamma för, då kände jag att jag kommer att sakna alla lite i varje fall:). Efter vi käkat så var alla PROPPMÄTTA, vilket tydligen är tradition. Kalkonen har tydligen ngt i sig som gör att man känner sig väldigt mätt på inte så mkt, om det är sant eller inte vet jag ej;). 

Jaja, hmm, Sandra kunde inte komma i helgen men vi ska ta det senare. Och nu ska jag åka iväg och köpa kaffe tror jag.

Tata, 
Johanna 

Kalkon

Kommentarer
Postat av: Jennifer kusin^^

Hörde att du blev stoppad av polisen, HAHA hur gick det då?



PUSS OCH STORA KRAMAR FRÅN Agneta,Oliver och Jag ^^

2008-11-28 @ 16:55:34
Postat av: Annika

Va häftigt att uppleva en riktig thanksgiving. Vi saknar dig också vännen. kram faster

2008-11-28 @ 18:59:11
Postat av: Sarah

Haha, tradition att bli proppmätt. ;p Ungefär som julafton då. ;)

2008-11-29 @ 16:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0