Trött!

Jag är så himla trött och har haft huvudvärk hela dagen! Men jag tror att det beror på att hjärnan är överbelastad (åtminstonde hoppas jag det).

I går träffade jag 4 andra AuPairer och vi käkade middag tillsammans och gick sedan till starbucks och fikade:). Det var 2 tyskar, 1 braziljanare och 1 svenska förutom jag. Det var väldigt trevligt och vi kanske ska ses senare i veckan eller så.

Idag jobbade jag inte så jag kunde sova ut! As nice. Efter att jag hade gått upp följde jag med Alison och Logan till Newtown (de andra hade soccer), där gick vi först till banken. Alison löste in en check och jag fick mitt debitcard och satte in lite pengar på det, aswell. Därefter åkte vi till ett apotek, för Alison skulle köpa medicin. När vi var där bestämde vi oss för att jag skulle få my flu shot! Asså spruta mot någon influensa. Så vi tog en kölapp, vi vat först i kön efter de som var inne hos läkaren (det fanns en sorts läkare på apoteket som vi var på). Vi väntade i 1 TIMME! Så jag och Logan gick omkring och tittade på alla saker i affären och was goofing around, så det kändes kortare men ändå.

När jag kom hem så ringde jag Sandra som bor i Washington DC, henne mötte jag på orientation, vi pratade om att maybe åka till New York nästa helg! :) Sen tog jag en promenad runt området, som är ganska stort. Och det var sååå kallt! När jag kom in igen kände jag varken mina kinder eller mina lår!

Och nu har jag precis kommit tillbaka från New Hope. Jag, Hannah och en kompis till Hannah var på Wawa och fikade och gick därefter runt lite på stan! Visste ni att det kostar under 2 dollar att köpa kaffe där! Det är typ sjukt billigt för sånt gott kaffe!

Aja, nu ska jag vila mitt trötta huvud!

Bye guys!!! And good night!

By the way! Läser Markus och Raija bloggen? Är det någon som vet?

Tata!

Kommentarer
Postat av: marcus

of course läser jag bloggen as often as i can.

tror inte raija has done it yet, vi har ju ingen

computer at home som du vet. jag kände en gång

en kille ( guy ) named Dolph Lundgren han fick

also little problems with the språket, fast han

hade bott in california typ three months.

Apropå bloggen är det jättekul och följa den och

se hur det är i den stora världen det ska bli kul

och se vad du tycker om the big apple.

kram Marcus ; ))

2008-11-23 @ 13:43:57
Postat av: Kusinen

Min fru har starbucks abstinens....=) By the way, hörde att Manhattan Mall är stängt pga renovering... typiskt Men du har iofs ett helt år på dig att åka dit.

Take care..! // Anna

2008-11-23 @ 16:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0