Philly!

Jaop, nu har jag även varit i Philadelphia oxå:)

Det var jag Emma och Sophie (en tysk tjej från en annan förening) och vi tog 11 tåget in från Yardley, det tog ca en timme att komma in till Philly. Väl där så käkade vi på en STOR food court, jag tog turky macka (jäääättegod) och de andra tog sallad (som de plockade ihop själva). Sen bar det av för att hitta den bästa shoppingen, och en jättetrevlig man skickade oss på rätt väg:)
Först blev det Macy's sen gick vi runt lite och försökte hitta bra affärer, men vi hittade bara en massa märkes butiker som Bananarepublic och ralph lauren....Inte riktigt våran prisklass om jag säger så. Men tillslut kom vi in på en gata med bra butiker. Den första vi stannade till i var en sko affär där de hade rea på Converse skor, och som många vet så avgudar jag de skorna;) så alla lämnade affären med ett varsigt par converse (sophie 2 ett par till hennes syrra).

Sen hittade vi en annan affär som sålde kläder och hade rea på mycket. Jag köpte 2 linnen Emma ett och Sophie inget. I denna affären så fick man lämna ifrån sig alla påsar (inte väskan) när man gick in, det är ganska vanligt i USA ifall ngn undrar. Nästa stopp var H&M där jag köpte en ny hårklämma (kallas här för aupair klämma eller när den används för aupair frisyren) och de andra köpte lite kläder. Efter det så var vi fika sugna så vi stannade och fikade innan vi gick tillbaka till tåget.

Tåget stannade under färden med tekniska problem, men kunde efter 5-10 min åka vidare. När jag kom hem fick jag veta att det tydligen är väldigt vanligt att det inträffar...känns ju säkert, hehe.

Jaja, I går var det en bra dag: jag såg Philly och fick träffa en ny person Sophie (som var jättetrevlig och kul;)). Sååå...

Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hur ska du få hem allt du handlar eget plan eller? hehe,skojade bara det är väl kul att du hittar bra grejer till bara priser och kul att träffa nya vänner. ha det bra kram faster

2009-01-11 @ 18:23:55
Postat av: kusinen

Fan, jag trodde du bodde i Philadephia??!!

Man kan aldrig få nog av shopping. Mina fina skor från New york har gått sönder.. KATTAFUCKINGSTROF.

Så om du nu har vägarna förbi "steve&barry" så skeppa hem ett par nya till mig please =)

2009-01-12 @ 08:13:52
Postat av: Anna

Hinner du med några sevärdheter när du är ute och rör på dig, eller är det bara shopping? Det måste ju finnas massor av spännande saker att se i exempelvis Philadelphia. /moster

2009-01-12 @ 10:49:45
Postat av: marcus

vad fan är converse skor. keep on wrighting.

Gärna mer foton en bild= tusen ord.

kram marcus

2009-01-12 @ 13:12:57
Postat av: Anonym

Även jag har shoppat. Var till Uppsala över helgen.

Jag hjälpte Gunnel att packa bl.a. Vi hann med lite shopping oxå. Jag köpte 2 mattor. Båda går i rött och orange.

kram mormor

2009-01-12 @ 16:25:37
Postat av: Morfar

Skulle du kunna fråga i grannskapet om det är någon

som skulle behöva någon ap.

Jag kanske är lite gammal men fan vet!

En annan sak! Jobbar du aldrig?

Är det bara shopping och god mat?

2009-01-13 @ 21:31:59
Postat av: Sarah

Jag läser hela tiden. :) Har bara inget vettigt att skriva som kommentar. ;p Haha.

2009-01-14 @ 12:09:07
Postat av: Mari

Jag är nyfiken blev det någon karate för dig?

Här hemma har det blivit kallt igen men all snö

har gått bort. Vi jobbar på som vanligt. Suppen och Gelly är på bantning. kramar mamma

2009-01-14 @ 18:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0