Izzy and NYC!

Hola again!

I ferdags kom Izzy all the way from Pittsburgh för att hälsa på mig och guacamolen på farmers market. :P Hon kom redan  vid 12 tiden, vilket var jättekul. Jag förväntade mig inte att hon skulle komma fören vid 4 kanske, men det var en t positiv överraskning.

Eftersom att jag inte började jobba innan 2.15 så passade vi på att göra ett för Izzy, mkt kärt  återbesök på farmers market. Sen körde vi Zebras och efter det så hämtade vi ungarna.

Eftersom att vi hade en husvisning så var alla tvungna att vara ute ur huset innan kl 5.30, så då fick jag sluta vid den tiden istället vilket var as shysst.

Lördag började vi på Wawa, vilket är en av Izzys stora favoriter (min med), vilket inte finns i Pittsburgh till Izzys förtret. Sen tog vi tåget i till NY. Vi startade med att ta suben till nått ställe där Izzys mamma hade bott när hon var aupair. Sen gick vi till Central Park Zoo vilket var jättekul, det är ju världskänt och ett måste när man besöker central park! Så där gick vi omkring ganska länge och glode på djuren. ;)

Sen gick vi till en fontän där tydligen Carrie i sex and the city hade gjort slut med sin pojkvän, så den var ju Izzy TVUNGEN (haha) att se. Eftersom att hon är helt BESATT (lol) av sex and the city.....

Men det fanns ivf sköna bänkar där som jag kunde vila (och massera) mina döda fötter på. Nää, fontänen var ganska fin ändå så det var inte så farligt. :)

Sen käkade vi mexikansk mat, gick, gick, och gick och gick. Vi (Izzy) skulle ha tagit kort på "praise the lord" folket (massa svarta människor som brukar stå och pedrika utanför Macy's) meeen de var inte där i dag, vilket var förvånande och Izzy blev besviken. Det var typ på hennes lista att göra, så det var väl inte så snällt av dem att inte stå där.....menmen det kommer säkert flera chanser. Sen gick vi till cold stone creamery (som Anna Kusin tipsade om, Tack!) och käkade god glass!


Därefter var det hemfärd, middag och hockey (Izzy kollade jag satt vid datorn) sen soova.

Söndagen var inte så spännande, Izzy åkte vid 12 och jag slappade sen hela dagen. På kvällen träffade jag Emma och Katarina på Zebras annars inget.

Idag började jag dagen med att käka färska blåbär och jordgubbar med mjölk! HA! Mumsigt var det!

KLART SLUT!

Middag på Appelbees!
Izzy and I
Vi var även på cold stone creamery
Jag i central park
Central Park
Jag och H.C Andersen statyn (eller HC som Izzy såååå fyndigt kom på)
Central park zoo, sjölejonen!


Sälarna
Polarbear
Apor
Svarthuvad svan
Det bara kryllade av dem!!!



Något jättekonstigt djur som jag inte har ngn aning om vad det är...

As stor catfish

Jättefina papegojor
Orkidéer
oooormGeorge Delacorte Musical Clock
fååår
Fontänen
Samma fontän

Sååå, nu var det klart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tackar o bockar för uppdateringen, för jag vet att det var mitt tjat som gjorde att du uppdaterade ;) ps, jag har hämtat mitt headsetet nu :D

2009-06-08 @ 18:03:19
Postat av: Izzy

Nu funkar internet for tillfallet iaf:))

Ja,inte var det sa farligt o ga till fontanen;)) Hehehe!!

Underbar weekend!!

Lange leve Wawa,Zebras o Guaccemolen:D!!!

2009-06-09 @ 02:46:23
Postat av: Kusinen

KUL med bilder!!!

Ni måste ta er lite längre ner på Manhattan oxå..! Det finns hur mycket att se(och shoppa)där oxå. Men framför allt, besök brooklyn, bronx eller queens.. Bara att höra "tugget" i affärerna var häftigt. Åh gud, en sak till... Var med på en högmässa! Man behöver verkligen inte vara religiös eller dyl, utan det är bara en ren upplevelse.

KRAMAR Anna

2009-06-09 @ 07:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0