Vicky Christina Barcelona!

Izzy och jag sag just Woody Allens film Vicky Christina Barcelona! Och guuuuuuud vad jag vill aka till spanien nu!!!! Och mitt ogillande mot USA kanns mkt mer nu, haha man kan aldrig fa det man vill. Men for att dampa hem langtan (till europa) sa tror jag att ett besok till ett konstmuseum kan hjalpa. 

Man verkligen marker hur mkt battre Europa och Sverige e i jamforelse till USA! Allt som de ater har e antingen hel- eller halv-fabrikat! As onyttigt! Jag bilr tokig pa det, det e ju fan i mig omojligt att ata utan att bli as fet ju!!!! Jag ska fanemig sluta ata helt!!! NU FAR DET VARA NOG!!!!

Och allt har e i fake material!!! Alla hus har plast i fasaden och det e sa javlafult!!!! FAKE!!!!! Usch vad jag hatar det!!!!!!! Ska bli skont att komma bort ifran allt detta! Och det otroligt daliga reklamfilmerna!!!! *rysning*

Hahah kanns skont att klaga lite, men jag vill inte aka hem innan min tid e over. OM ngn skulle tvivla/undra. 

Aja nytt e att det e en ny AuPair skandal pa G. 
En tysk tjej ville byta familj, men istallet for att stanna hos familjen (vilket man gor tills man har fatt en ny familj, och under denna tiden sa fortsatter man att jobba) sa bara stack hon!!! Det var i gar kvall sa bara drog hon tydligen utan att saga ngt till varken familjen eller Janet (counslern). Sa Janet ringde mig sa att jag skulle forsaka fa tag i antingen Hannah eller Tanja (tjejen som stack), sa jag forsakte ringa Hannah (hannah e valdigt bra kompis med henne) men hon svarade inte sa jag skickade ett mess till henne istallet. Efter nan timme ringde hon upp och sa att hon satt tillsammans med Tanja pa Wawa och jag medelade att Janet ville prata med henne och hora om hon var i sakerhet och hur hon skulle gora nu. Sa Hannah tackade mig och sa att de skulle ringa henne omgaende. 

Men det e hemskt for detta hander lite da och da. Alison och snackade om det jattelange (jag tror att Alison ville forsakra att jag inte har ngra planer pa att bara sticka), jag sa att jag tyckte att det ar hemskt hur folk kan gora sa! Och det hander ganska ofta oxa!!! Och varje gang som jag hor om sa ar det en tysk tjej som gor sa! Vad sager det om Tyskar! Aven fast det ar fel att dra alla over en kam sa ar det inte sa smikrande for deras land, de flesta amerikander har borjat forlora fortroende i de tyska auparierna.Vilket kommer att bli deras land tillslut om det kommer att fortsatta pa detta sattet! Herre Gud vilken javla soppa!!! Jag e sa glad att jag inte ar involverad, men eftersom att jag e kompis med Hannah sa far jag hora allt fran en bra kalla! Vilket e kul, men det e inte sa kul att det hander sa ofta!  Alla familjerna far ju svarare att lita pa deras AuPairer da. Menmen!

Ha det bra alla!
Tata,
Johanna

P.S 
Alla borde se Vicky Christina Barcelona!
D.S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vicky, Christina, Barcelona e ju sa himla bra ju, I love it:D

O appropa reklamer, ballong reklamen e ju varst. Fan vad de skriker i den. I mean, vi e ju inte dova liksom, inte an iaf!!

2009-03-25 @ 20:25:27
Postat av: Maria

Visst är filmen bra!..(den är lite speciell för mig då jag gick och såg den själv precis i början av graviditeten..väntade på att min kära fru skulle sluta jobbet.:) Den verkar asdålig på trailern, men visade sig vara riktigt bra!..

Förstår din frustration över skräpmaten..vi var ju bara där en vecka, men på bara den tiden kände man sig helt förorenad...

2009-03-27 @ 13:38:05
Postat av: Staffan

Tjaba !

Samtalet bröts, men Du kanske hörde iallafall det här med riktig amerikansk blues !!!

Har Ni tid och möjlighet, åk ner till Little Italy i NY och gå på nån av de många klubbarna.

Riktig tunggung och ascoolt !!! Rätt billigt är det också. Är det för dyrt, får jag väl sätta in en dusör på Ditt konto. Jag luras inte !!!

Alltnog, här ska det bli snö -och tjuvväder ihelgen, har dom lovat, de goda meteorologerna.

Slut med isåkat på Infjärden för den här vintern. Kommer tillbaka nästa säsong, så att Du kan ladda lite också.

Fan, vi vill komma över och hälsa på men vi har INTE vunnit några pengar än. Vi kör med Triss eller hur ? Far och mor frågar varje vecka när vi ska boka biljetterna.

Tycker Du verkligen att jenkarmaten är dryg och onyttig? Jamen så himla gott! Ät och njuut !!!

Ha det och var rädd om Dig!

Tjaba / gubben Staffan





2009-03-27 @ 16:55:11
Postat av: Anonym

Tjaba !

Samtalet bröts, men Du kanske hörde iallafall det här med riktig amerikansk blues !!!

Har Ni tid och möjlighet, åk ner till Little Italy i NY och gå på nån av de många klubbarna.

Riktig tunggung och ascoolt !!! Rätt billigt är det också. Är det för dyrt, får jag väl sätta in en dusör på Ditt konto. Jag luras inte !!!

Alltnog, här ska det bli snö -och tjuvväder ihelgen, har dom lovat, de goda meteorologerna.

Slut med isåkat på Infjärden för den här vintern. Kommer tillbaka nästa säsong, så att Du kan ladda lite också.

Fan, vi vill komma över och hälsa på men vi har INTE vunnit några pengar än. Vi kör med Triss eller hur ? Far och mor frågar varje vecka när vi ska boka biljetterna.

Tycker Du verkligen att jenkarmaten är dryg och onyttig? Jamen så himla gott! Ät och njuut !!!

Ha det och var rädd om Dig!

Tjaba / gubben Staffan





2009-03-27 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0